لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست ؛ یکی از انواع مختلف لوله که امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد لوله های پلی اتیلن میباشند . اگر میخواهید بدانید که لوله پلی اتیلن چیست و چه ویژگی هایی دارد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا این محصول را از جهات مختلف بررسی کنیم .

 در زبان خیلی ساده لوله پلی اتیلن لوله ای از جنس پلی اتیلن است که بسیار انعطاف پذیر بوده و برای انتقال مایعات و گاز بهترین گزینه میباشد . لوله های پلی اتیلن در سر تا سر جهان طرفداران خود را دارد و در موارد زیادی بکار برده میشود. این  لوله ها معمولا به صورت کلاف و یا شاخه ای در بازار عرضه میشوند . نوار آبیاری در واقع یک لوله پلیمری یکسره می باشد که در فاصله های مشخص دارای سوراخ هایی برای خروج قطره ای آب می باشد . جنس این نوار از پلی اتیلن بوده و در طولهای مختلف به صورت خوابیده و حلقه شده به فروش می رسند .

 

اتصالات پلی اتیلن چیست

اتصالات پلی اتیلنی شامل قطعاتی هستند که سامانه های مذکور را به یکدیگر متصل می نمایند که این نوع اتصالات با روش های ذیل امکان اتصال دهی را فراهم می نماید.

  •  اتصالات بات فیوژن
  •  اتصالات الکتروفیوژن
  • اتصالات فلنجدار
  •  اتصالات رزوه ای

لازم به توضیح است که لوله های پلی اتیلن با توجه به نیازشان در پروژه ای که در حال استفاده هستند ، به یکی از انواع اتصلات پلی اتیلن که در بالا به آنها اشاره شد به یکدیگر متصل می شوند. برای کسب اطلاعات دقیقتر جهت اینکه کدامیک از انواع اتصالات مورد نیاز پروژه شما می باشد ، می توانید با کارشناسان ما در شرکت طارم پلاست تماس حاصل نمایید.

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

پلی اتیلن لوله

از ویژگی های مهم و اساسی پلی اتیلن لوله ،عدم تاثیر محیط‌ های اسیدی و بازی و همچنین بسیاری از محلول‌ها و مواد شیمیایی بر آن است  که همین موضوع باعث  محبوبیت بالای این لوله ها در جهان میباشد .

چنانچه مایل هستید لیستی از مواد شیمیایی که بر روی لوله و اتصالات پلی اتیلن تاثیری ندارند را در اختیار داشته باشید، میتوانید به بخش استانداردهای لوله و اتصالات مراجعه نمایید. یکی دیگر از ویژگی های این محصول شعاع خمش مناسب آن است . این محصول در دمای بسیار پایین در مقابل ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان میدهد .لوله های پلی اتیلنی معمولا در گرید‌های مختلفی تولید میشوند که هر کدام از آن ها جهت کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن در موقعیت‌های مختلفی همچون سطح زمین، به حالت مدفون، شناور و سطوح زیر دریا به راحتی قابل استفاده است . انواع لوله های پلی اتیلن شامل لوله پلی اتیلن تک جداره ، لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و لوله پلی اتیلن اسپیرال میباشد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند .

برای مثال لوله پلی اتیلن تک جداره، از جمله لوله‌های پلیمیری است که می‌توان از آنها در فشارهای بین 2 تا 40 بار، با قطرهای مختلف استفاده نمود.

لوله ‌های دوجداره پلی اتیلن یا همان لوله‌ های کاروگیت نیز از دو جداره تشکیل میشوند . جداره ی بیرونی که جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند  و جداره ی درونی که دارای سطحی صاف می‌باشد  .

لوله‌های اسپیرال همان لوله‌های کاروگیت می‌باشند با این تفاوت که در تولید لوله‌های اسپیرال کاروگیت روش تولید مقداری متفاوت است و این به جهت نوع سایز لوله‌های اسپیرال کاروگیت می‌باشد که عموما سایزهای بین ۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر را شامل میشوند .

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

سایز لوله های پلی اتیلن

 ویژگی‌ های منحصر بفرد لوله ‌های پلی اتیلنی نسبت به انواع دیگر لوله ها باعث شده که استفاده از این محصول در شبکه‌های انتقال و توزیع آب نسبت به دیگر موارد بسیار بیشتر باشد. این لوله ها برای مصارف گوناگون در سایز های مختلفی تولید میشوند . سایز لوله های پلی اتیلن بر اساس میلیمتر مشخص میشود .  این اندازه ها از 16 میلیمتر تا 2500 میلیمتر است که  تا سایز 750 میلیمتر توجیه اقتصادی دارد و لوله بزرگتر از 750 میلیمتر جهت کاربری‌های خاص و متفاوت که دیگر لوله‌ها کارایی و بهره‌وری مناسب ندارند استفاده می شود.

 

کاربرد لوله های پلی اتیلن

با توجه به مزایای زیاد انواع مختلف لوله های پلی اتیلن ، روز به روز کاربری های جدیدی را از آن شاهدیم . لوله پلی اتیلن  به راحتی جایگزین بسیاری از لوله ها شده است . و در حوزه ی وسیعی از خطوط لوله شهری، صنعتی، دریایی، حفاری و کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند. از کاربرد لوله های پلی اتیلن میتوان به استفاده در شبکه‌های آبرسانی شهری و روستائی ، شبکه‌های گاز رسانی ، شبکه‌های فاضلاب شهری و روستائی ، شبکه‌های زهکشی، سیستم‌یای مایعات و فاضلاب صنعتی ، شبکه‌های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی) ، سیستم‌های آبیاری متحرک ، پوشش کابل ‌های مخابراتی و فیبر نوری ، پوشش کابل‌های برق ، پوشش لوله‌های فلزی ،  سیستم‌های لایروبی و انتقال مایعات شیمیایی وپسماندهای صنعتی ( طبق استاندارد) اشاره کرد .

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن سبک

پلی اتیلنی که به اختصار به آن PE نیز گفته می شود یک پلیمر گرمانرم با ساختار کریستالی متغیر است .  پلی اتیلن سبک در فشار بالا در بازه 1000-3000 بار و در بازه دمایی 80-300 درجه سانتیگراد از طریق فرآیند پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تولید می شود. لوله پلی اتیلن سبک بهترین گزینه در بخش های آبده و در سیستم‌ آبیاری قطره‌ ای میباشد . این لوله ها برای استفاده در مواقع فشار کاری کم بسیار مناسب هستند . طول عمر این لوله ها  به خاطر مواد اولیه تولیدی آنها و  با توجه به شرایط و محیط مورد استفاده در حدود 10 تا 15 سال می‌باشد.

 

لوله پلی اتیلن فشار قوی

منظور از لوله پلی اتیلن فشار قوی ، لوله هایی میباشد که در فشارهای کاری ۶-۳۲ اتمسفر به کار می رود. در اصل منظور از فشار قوی ضخامت یا استحکام بالای آن نیست بلکه جنس ماده ی آن است . برای مثال گرید PE100 که امروزه بیشترین مقاومت و استحکام را دارد، وزن کمتری نسبت به گرید PE80 با ضخامت و وزن بیشتر دارد.

لوله های پلی اتیلن فشار قوی معمولا با گرید PE80 و PE100 هستند تحمل بالایی در برابر فشار دارند. از لوله پلی اتیلن فشار قوی اغلب برای انتقال آب با فشار بالا بخصوص در سطوح ناهموار و با شیب زیاد استفاده می شود.

 

لوله های پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن با مقاومت مكانيكي مناسب در عين داشتن دانسيته پايين و مقاومت شيميايي بالا ، مقاومت سايشي بسيار عالي ، طول عمر مطلوب ، بهداشتي و غير سمي بودن ، فساد ناپذيري ، قابليت حمل ونقل و جابجائي آسان و هزاران ویژگی مثبت خود تبدیل به یکی از محصولات پر طرفدار در زمینه ی انتقال آب و گاز شده است .

لوله های پلی اتیلن آبرسانی یکی از پر کاربرد ترین لوله ها است که رنگ آن سیاه بوده و با یک خط آبی از لوله های دیگر متمایز می شود .

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن مزایای زیادی دارند که باعث شده است بهترین انتخاب در پروژه‌های گوناگون باشند . این محصولات کیفیت بالایی دارند و بسیار قابل اعتماد هستند به دلیل وزن نسبتا پایین آنان بارگیری و حمل و نقل به آسانی انجام میشود و نصب سریع و آسانی دارد . مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن شامل ابعاد و اندازه لوله، قطر داخلی و خارجی، فشار اسمی، دبی خروجی، سختی و استحکام لوله ها و همچنین ضخامت لوله می باشد. که در هنگام خرید همگی باید مورد بررسی قرار بگیرند .

 

معایب لوله های پلی اتیلن

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید و سفارش محصول باید در نظر داشته باشید ، این است که اطلاعات خود را در زمینه لوله پلی اتیلن و کاربرد های آن افزایش دهید تا بتوانید با توجه به نیاز خود محصولی مناسب تهیه کنید . لوله های پلی اتیلن به حدی مزایا دارد که اگر سخن از معایب لوله های پلی اتیلن به میان آید شاید مورد توجه کسی قرار نگیرد . بنابراین باید بسیار موشکافانه و با احتیاط بررسی شود.

اما این لوله ها در یک مواقعی دچار ایراد میشوند . اگر در هنگام حمل و نقل و جابجایی لوله ها این کار  با رعایت دستور العمل‌ها انجام نشود و بدنه خارجی لوله دچار خراشیدگی ‌های عمیق شود ،  در آن نقطه تحمل فشار از میزان استاندارد و تعریف شده کمتر خواهد بود .

بنابراین هنگام حمل و نقل آن سهل انگاری نکنید.

 

عکس لوله پلی اتیلن

 در بخش های قبلی به طور مفصل در ارتباط با لوله های پلی اتیلن توضیح دادیم و انواع آن را معرفی کردیم  . و گفتیم که عمده ترین کاربرد لوله های پلی اتیلن در صنعت آب و فاضلاب و کشاورزی می باشد. در سایت طارم پلاست میتوانید عکس لوله پلی اتیلن در انواع و سایز های مختلف را مشاهده کنید که با بهترین کیفیت برای شما آماده شده است .

لوله پلی اتیلن چیست

لوله پلی اتیلن چیست

قیمت لوله پلی اتیلن

همانطور که میدانید از لوله های پلی اتیلن میتوان برای  انتقال آب آشامیدنی، فاضلاب، گاز، مواد شیمیایی، پسماند کارخانه‌ها و پوشش کابل های مخابراتی استفاده کرد . قیمت لوله پلی اتیلن با توجه به موارد زیادی میتواند متغیر باشد . نوع مواد اولیه ، گرید لوله ، قطر و فشار لوله ، سایز آهن و یا متراژِ که نیاز دارید ، همگی میتوانند در قیمت نهایی تاثیر گذار باشند .

با توجه به وجود برند های مختلف تولید کننده و انواع مختلفی از این محصولات ، بهتر است قبل از خرید با یک متخصص مشورت کنید تا در انتخاب درست راهنمایی تان کند.

 

قیمت لوله پلی اتیلن درجه 2

در کنار انواع لوله پلی اتیلن ، محصولی دیگر از مواد گرانول تولید می شود که به آن لوله پلی اتیلن درجه 2 گفته میشود .  گرانول با آسیاب بطری های پلاستیکی، گالن های روغن موتور و … ساخته می شود.

از این نوع لوله ها نیز میتوان در موارد زیادی مثل  زهکشی، انتقال آب، غلاف کابل برق، کشاورزی و …  استفاده کرد. این روزها با توجه به تحریم ها و نوسانات بازار ، هر محصولی که بخواهید تهیه کنید از لحاظ قیمت و هزینه ، به شدت دچار تغییر است . قیمت لوله پلی اتیلن درجه 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر لوله ها به نرخ دلار در بازار های داخلی و خارجی بستگی دارد . اما ازنظر جنس و کیفیت نیز میتواند قیمت های متفاوتی داشته باشد .

 

کارخانه لوله و اتصالات پلی اتیلن

در هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید نکات زیادی را در نظر بگیرید و بدون آگاهی کامل اقدام به خرید نکنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید درج اطلاعات دقیق محصول بر روی آن است . برای مثال نام کارخانه، تاریخ تولید، نوع مواد، فشار کاری و مهمتر از همه مهر استاندارد ، باید بر روی لوله حک شده باشد .

شرکت طارم پلاست به عنوان کارخانه لوله و اتصالات پلی اتیلن  با تولید محصولات متنوع و با کیفیت ، آماده ی خدمت رسانی میباشد و توانسته است در بازار از خود نامی نیکو به جای بگذارد . کارشناسان طارم پلاست در هر ساعت از شبانه روز ، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ی محصولات و تجهیزات مختلف تاسیسات، سامانه های آبیاری و آبرسانی و گاز رسانی می باشد .

برای ارتباط با کارشناسان ما میتوانید از شماره های درج شد در سایت استفاده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری قطره ای

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.