تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی ؛ یکی از تولیداتی است که در سالهای اخیر پر رونق تر شده است ، زیرا در کشور ما با بررسی و کسب تجربه در رابطه با آبیاری کشاورزی به این نتیجه رسیدند که در آبیاری کشاورزی دیگر روش های سنتی تمام آب های زیر زمینی و آب های زمینی را دارد هدر میدهد و از این با مشکلات شدید کم آبی روبرو خواهیم شد . از این رو تولید نوار آبیاری کشاورزی شروع شد و نوار تیپ های قطره ای ساخته شد و در به بازار عرضه  و در اختیار کشاورزان قرار گرفت . در این زمینه تولید کننده ها رونق گرفتن و تولیدات زیادی صورت گرفت و محصولات با کیفیت و درجه یک نیز به بازار عرضه شد و نوار های قطره ای مختلف تولید شده است و با توجه به نوع کاربرد آن و نحوه استفاده آن نتیجه های رضایت بخشی را به همراه داشته است .

انواع نوار آبیاری در مدل های مختلف همانند : نوار تیپ بغل دوخت با فاصله 10 سانتی متری و در طول و ضخامت مختلف و فشار قابل توجه ساخته می  شود و در این ابعاد روزنه ها ، فاصله های روزنه ها طول و مسافت نوار برای زمین های متنوع ساختته می شود و محصولات دیگری نیز مثل نوار تیپ بغل دوخت با فاصله 30 سانتی متری و مسافت های مختلف دیگری با توجه به نیاز به مشتری و تنوع آن تولید می شود ، لوله پلی اتیلن نیز برای این محصولات در اندازه های مختلف و ابعاد مورد نظر جهت انتقال پآب به بهترین نحو ساخته می شود که در مزارع کشاورزی و باغ ها استفاده می شود .

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی1

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

 

روش تولید نوار آبیاری کشاورزی

برای راه اندازی یک سیستم هوشمند آبیاری باید از فناوری های جدید که در این زمینه بهره برداری شده است بهره گرفت زیرا در این زمینه ایده های جدیدی طراحی می شود که استفاده از آن ها در تولید بسیار مناسب خواهد بود .

در ادامه به  بهتر شناختن نوار آبیاری و روش تولید آن را توضیح خواهیم داد .

ابتدا باید این را بدانیم که نوار آبیاری قطره ای باید به گونه ای تولید شود که نه زیاد خشک باشد نه انعطاف پذیر ، خیلی شفاف هم نباشد که اشعه خورشید را کمتر جذب کند . ما برای تولید این نوار آبیاری قطره ای باید خط تولید خوبی داشته باشیم و در ابتدا دو نوع مواد پلی اتیلن خاص را در هم ترکیب می کنیم و رنگ محصول هم نیز مهم است که بیشتر به رنگ مشکی است بنابراین ترکیب به اندازه و استاندارد دانه های مستروجه مشکی در پلی اتیلن در خط  تولید استفاده می شود . سپس بخش مکش مواد اولیه ترکیب شده را به داخل مخزن هدایت می کند ، این مواد بعد از گذشتن از تونل تحت فشار ذوب به دمای معینی میرسد که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت و سپس در قسمت خروجی به کمک باد روی چرخ قرار می گیرد و قالب نوار تیپ درزدار را تولید می کند ، سپس به دو قسمت تقسیم می شود و توسط فن ها خنک می شود و وارد آب می شود و بعد از خروج به سمت کلاف جمع کن میرود . جمع می شود . رعایت همه موارد و انجام آن به خوبی  و با استاندارد های لازم در کیفیت نوار آبیاری قطره ای تاثیر دارد پس باید افراد ماهر و فنی در خط تولید داشته باشیم زیرا این کار حساس است .

تولید کنندگان نوار آبیاری کشاورزی

تولید کنندگان نوار آبیاری کشاورزی  با توجه به کاربردی بودن این محصول و تمایل کشاورزان برای خرید این نوار های آبیاری برای باغات خود زیاد بوده است ، از این رو تولید کنندگان زیادی تولید این محصول را در کشور آغاز کرده اند . تولید کنندگان با توجه به اهمیت کشاورزی و ازطرفی کم آبی و مشکلات بیشتر کمبود اب در آینده روبه رو خواهد شد به همین خاطر در تولید این محصول از افراد خبره ای استفاده کرده اند و محصولات با کیفیت و کاربردی را تولید و به بازار ارائه داده اند .

فروشندگان نوار آبیاری قطره ای در ایران زیاد هستند و در بازار حمحصولات متنوع وجود دارد که همین موضوع باعث ایجاد رقابت در تولید این محصول بین تولید کنندگان شده است ، و شرکت ها تولیدی زیادی کیفیت محصول را در اولویت کار خود قرار داده اند . نمایندگی و پخش انواع تیپ در سراسر کشور وجود دارند و نمایندگی ها در استان هایی که محصولات کشاورزی از اولین تولیدات آن ها است بیشتر حضور دارند و توانسته اند نیاز کشاورزان را در این زمینه برطرف کنند .

تولید کنندگان نوار آبیاری کشاورزی

تولید کنندگان نوار آبیاری کشاورزی

خط تولید نوار آبیاری کشاورزی

خط تولید نوار آبیاری کشاورزی یا نوار تیپ هم دارای تکنولوژی های خاص خودش است و در کل خط تولید خیلی پیچیده ای ندارد که به خط تولید این محصول خط اکستروژن هم گفته می شود . که بخش های خط تولید عبارتند از :

الکترو موتور اصلی – گیربکس – سیلندر مارپیچ – اکسترودر – دای هد – قالب – مواد کش یا هاپر – چشمی کنترل قطر نوار – کشنده – فرمینگ – وان خنک کننده – وایندر .

موارد بالا از دسته خط تولید بودند و این خط تولید نوار تیپ ها انواع ممختلفی دارند که عبارتند از :

خط تولید تیپ دوختی کم سرعت – خط تیپ دوختی پرسرعت – خط تیپ پلاک دار کم سرعت – خط تیپ پلاک دار پر سرعت – خط تولد تیپ وسط دوخت .

هزینه تولید نوار آبیاری کشاورزی

با وجود استفاده زیاد در سال های اخیر از نوار های آبیاری توسط کشاورزان مخصوصا در نواحی خشک خرید این محصول زیاد بوده است . پس به نظر می رسد که تولید این نوع نوار های کشاورزی سود خوبی خواهد داشت اما هزینه های تولید و راه اندازی برایمان مهم است و باید ان ها بررسی کنیم که در ادامه به توضیح و بررسی این موارد خواهیم پرداخت .

هزینه های لازم برای گرفتن مکانی با داشتن مساحت لازم برای نصب تجهیزات – هزینه هایی که مربوط به دریافت مجوز می شود – هزینه خرید مواد اولیه و تجهیزات – هزینه مربوط به نیروها انسانی و استخدام آن ها – هزینه هایی که مربوط به بسته بندی و بازرایابی و فروش محصول مربوط می شود .

دستگاه تولید نوار تیپ : سیستم های آبیاری بخش بزرگی از تکنیک آبیاری نوین به شمار می رود که دستگاه های تولید نوار آبیاری این محصولات را تولید می کند با نصب یک دستگاه نوار تیپ زن می توان محصولات بادوام و با کیفیتی را را به عرضه رساند این دستگاه ها در حال حاضر ددر شرکت های داخلی و خارجی تولید می شود ومصرف پایین انرژی در این خط تولید عملکرد قابل اطمینان ، شرایط کاری پایدار را از مزایای این خط تولید کرده است . همان طور که گفتیم خط تولید چند نوع دارد و کحصولات متنوع را تولید می کند .

گرفتن مجوز : برای راه اندازی نیز باید مجوز هایی گرفته شود که رفت و آمد و هزینه هایی را در بر میگیرد .

مواد اولیه : خرید مواد اولیه نیز به داشتن اطلاعات که چه نوع موادی را بخریم و هزینه خرید مواد را دارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری قطره ای

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.