بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ ، نوار تیپ های کشاورزی که برای آبیاری قطره ای استفاده میشوند مناسب آبیاری گیاهان ردیفی مانند سیفی جات میباشد. این نوار ها معمولا از جنس پلی اتیلن ساخته میشوند که هر برندی ، با استفاده از تجهیزات و ابزارآلات مخصوص خود این محصول را تولید میکند . اما بهترین نوع نوار آبیاری ، نواری است که دوام بیشتری در برابر آفتاب یا باد  و باران داشته باشد و دارای عمری طولانی مدت باشد . نوار تیپ ها باید در برابر حرارت و اشعه ی ماوراء بنفش نیز مقاوم باشند . از طرفی برای جمع آوری راحت تر و سهولت در جابه جایی و نصب ، از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشند . و علاوه بر این ویژگی های ، نوار تیپ خوب نوار تیپی است که در برابر ترکیدگی نیز مقاوم باشد .

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

نوار تیپ چیست

اگر هنوز تعریف دقیقی از اینکه نوار تیپ چیست ندارید ، بهتر است بدانید که این نوار تیپ مسطح بوده و بعد از اینکه آب درون آن جریان پیدا میکند به شکل لوله ای در آمده و با پایان آبیاری دوباره به شکل صاف و مسطح در می آید . عملکرد نوار تیپ به گونه ای است که روی این نوار ها قطره چکان یا درز هایی تعبیه شده است و آب از طریق آن ها به پای گیاه انتقال پیدا میکند. با استفاده از این روش حجم زیادی از آب صرفه جویی شده و علاوه بر آن کیفیت رشد گیاه نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

 

انواع نوار تیپ

به طور کلی دو نوع نوار تیپ وجود دارد. مدل اول ، نوار تیپ پلاکدار میباشد که در بین کشاورزان محبوبیت بیشتری دارد. این نوار تیپ از قطره چکان هایی تشکیل شده است که با فاصله های مشخصی از یکدیگر روی نوار نصب میشوند . آب از طریق این پلاک یا قطره چکان ها به گیاه میرسد. مورد دوم نوار تیپ درز دار یا بغل دوخت میباشد. این نوع نوار تیپ به جای  قطره چکان از درز ها یا شیار هایی ساخته میشود که به شکل زیگزاگی رو نوار قرار میگیرد. این شیار زیگزاگی موجب میشود که فشار آب درون نوار شکسته شده و قطرات آب به طور یکنواخت از طریق این درز ها خارج شود. البته نوع دیگری از این نوار ها وجود دارد که روزنه ای بر روی نوار قرار میگیرد و به آن درز از وسط میگویند.

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

کاربرد نوار تیپ

همانطور که اشاره کردیم بیشترین کاربرد نوار تیپ در آبیاری گیاهان متراکم و  ردیفی میباشد. کشت هایی مثل گل کلم ، کاهو ، پنبه ، فلفل ، گندم ، ذرت ، حبوبات و … البته این روش در گلخانه ها نیز قابل استفاده می باشد. در این سیستم  که به آبیاری قطره ای  معروف است  ، آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می ‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود.

 

 

مزایای نوار تیپ

شاید دلیل محبوبیت نوار تیپ در بین کشاورزان همین ویژگی های منحصر به فرد آن میباشد که آبیاری قطره ای را به آسان ترین روش ممکن میسازد. ازمزایای نوار تیپ میتوان به نصب آسان و سریع آن در مزرعه اشاره کرد . شما میتوانید  نوار تیپ را به راحتی حمل و نقل کنید چرا که وزن کمی دارند و به صورت کلاف شده تولید میشوند. از مزایای دیگر آن جنس پلیمری نوار میباشد که از چسبیدن جلبک و رسوبات معدنی به آن جلوگیری می‌کند.

امکان استفاده از توار تیپ در اکثر زمین ‌ها و جالیزها، با پستی و بلندی محدود و بدون نیاز به تسطیح زمین یکی دیگر از این ویژگی های مثبت میباشد.

با بکار گیری نوار تیپ ، دیگر نیازی نیست نگران  توسعه و رشد علف‌ های هرز در سطح زمین کشاورزی باشید چرا که آب مستقیم به ریشه ی گیاه خواهد رسید. به علاوه اینکه نوار تیپ برای استفاده به فشار آب پایینی نیاز دارد.

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوار تیپ آبیاری

شاید بتوان گفت بهترین نوار تیپ آبیاری ، باید از نظر کیفیت  ، و عمکرد و کاربردی بودنش انتخاب شود. با اندکی مقایسه و بررسی ویژگی های نوار تیپ ها ، میتوان انتخاب مناسب تری داشت. یکی از مهم ترین موراد در  نوار تیپ ها ، خروج آب با یکنواختی بالا میباشد. در نوار تیپ های پلاکدار خروج آب با یکنواختی 95 درصد و در نوار تیپ های درز دار خروج آب با یکنواختی 70تا 75 درصد میباشد.

 

 

 

میزان آبدهی نوار تیپ

 فشار مورد نیاز برای خارج شدن آب از نوار تیپ عمدتا بین ۰٫۸ تا ۱ اتمسفر می باشد و میزان آبدهی نوار تیپ به گونه ای است که بسته به نوع کشت و محصولی که کشت میشود تغییر میکند و میتواند بین  ۰٫۸ تا ۲٫۵ لیتر در ساعت باشد.

میزان تغییرات خروجی آب نوار تیپ در طول مسیر پهن کردن نوار به این شکل میباشد که  هرچه ضریب یکنواختی پخش آب بیشتر باشد امکان تولید محصولات با کیفیت نیز بالاتر می رود.

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

نوار تیپ طارم پلاست

این روزها در کشور ، انواع نوار تیپ ها با برند های مختلف و رنج قیمت مختلف در دسترس عموم قرار گرفته است و مشتری میتواند نسبت به بودجه ی خود ، و کیفیت مد نظر نوار تیپ مناسب را انتخاب کند . اما در این بین نوار تیپ طارم پلاست که با تکیه بر تجربه و مهارت متخصصین خود ، سال هاست در این زمینه فعالیت میکند ، میتواند بهترین انتخاب یک کشاورز باشد. چرا که با خط تولید بسیار پیشرفته و ابزار آلات و تجهیزات به روز ، محصولات با کیفیتی را ارائه میکند.

 

 

 

نوار تیپ کشاورزی

همانطور که مشخص است ، نوار تیپ کشاورزی با فشار کمی که دارد و معمولا در محدوده های 5 الی 10 متر کار میکند، با خروج آب از روزنه های خود عمل آبیاری انجام را انجام میدهد.

رفته رفته استفاده از انواع نوار تیپ ها در گلخانه ها و مزارع کشاورزی افزایش پیدا میکند و دلیل اصلی این موضوع کاربرد آسان از نوار تیپ و مهم تر از ان نتیجه و اثر بخشی استفاده از این نوار ها میباشد . آبیاری با نوار تیپ باعث بهبود توزیع آب ، کاهش رشد علف های هرز ، و رشد خوب گیاهان میشود.

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

نوار تیپ پلاک دار

میدانید که نوار تیپ پلاک ‌دار دارای قطره ‌چکان میباشد که در فواصل مشخص 10–20-30 سانتی متر قرار میگیرد. شاید در بین نوار تیپ پلاک دار و نوار تیپ درز دار ، نوار های پلاک دار کارآیی بیشتری در آبیاری داشته باشند . اما چرا ؟

در این نوع نوار ، خروج آب با یکنواختی 95 درصدی صورت میگیرد و در صورتی که این عدد در نوار های درز دار  70تا 75 درصد میباشد . ضریب تغییرات فشار آب نیز در طول مسیر 3 درصد است. یکی دیگر از ویژگی های نوار تیپ پلاک دار این است که آب در پلاک اول و آخر که در طول 120 الی 150 متری میباشد ، کاملا یکنواخت پخش میشود.

 

 

 

 

دبی خروجی نوار تیپ

در تعریف کلی به میزان آبدهی هر خروجی قطره چکان نوارتیپ، دبی گفته می شود و معمولا برحسب لیتر در ساعت محاسبه می شود. نوار تیپ ها  دارای دبی های متفاوتی از جمله 0.8، 1.3، 1.5، 1.6، 2، 2.5 و 3.8 لیتر بر ساعت میباشند و برای مثال دبی خروجی نوار تیپ

در مدل های پلاک دار ، 2/1 -6/1-2 لیتر بر ساعت میباشد . فشار کارکرد نیز  8/0 تا 1 بار می باشد .

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

قیمت نوار تیپ

یکی از مسائلی که همیشه قبل از خرید یک محصول مورد بحث بوده است هزینه ی آن میباشد. توصیه میکنیم با بررسی و مقایسه قیمت نوار تیپ در انواع مختلف آن ، و چک کردن قیمت ها از چند فروشگاه معتبر ، از قیمت دقیق محصول مطلع شده و سپس اقدام به سفارش یا خرید کنید. در این روزها با توجه به دلایلی مثل نوسان قیمت ارز و مواردی دیگر قیمت نوار تیپ

 نیز دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما برای اطلاع از قیمت های به روز میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

قیمت نوار قطره ای

طبعیست که همیشه کیفیت در قیمت یک محصول ، نقش به سزایی را ایفا میکند. از این رو کیفیت های برتر دارای قیمت های بالاتری نیز میباشند ولی با این حال خریداران پیوسته به دنبال محصولی با کیفیت و قیمتی مناسب هستند. نوار تیپ ها در  طرح ها و مدل های مختلفی تولید میشوند و کشاورزان بنا به نیاز و مصرف خود یکی از انواع آن را انتخاب میکنند. میتوانید برای دریافت مشاوره ی قبل از خرید و اطلاع دقیق از قیمت نوار قطره ای ، طرز ثبت سفارش و یا خرید ، با کارشناسان طارم پلاست در ارتباط باشید.

بهترین نوع نوار تیپ

بهترین نوع نوار تیپ

خرید نوار تیپ

یکی از نکاتی که در انتخاب نوار تیپ ها برای آبیاری قطره ای ، مورد توجه است ، انواع نوار تیپ های زیر خاک و روی خاک میباشند .  بیشتر باغات معمولا از نوع زیر خاکی این محصول استفاده می کنند که در زمان برداشت محصول و انجام کار های مربوطه باغ، هیچ گونه صدمه ای به آن ها وارد نشود.  ولی کشاورزان بسیاری از نوع روی خاکی محصول بهره می برند چرا که هنگام نزدیک شدن به زمان برداشت محصول، برداشت و همچنین کاشت محصول نیاز است تا نوار موجود از روی زمین کشاورزی جمع گردد. بنابر این در هنگام خرید نوار تیپ

 به این نکته دقت داشته باشید که نیاز شما کدام یک از این نوار تیپ ها میباشد.

 

 

 

 

فروش نوار تیپ

چند سالی است که شاهد تمایل بیشتر کشاورزان برای نصب و اجرای عمل آبیاری قطره ای هستیم .افرادی که در زمینه ی فروش نوار تیپ در حال فعالیت میباشند معمولا نوار تیپ را  بنا به نوع مکان مورد استفاده در اختیار خریدار قرار می دهند. فروشنده ها معمولا مواردی از قبیل فضایی که گیاهان کشت میشوند ، متراژ آن فضا ، و البته این که نوع گیاه چیست را از خریدار جویا میشوند  . به این ترتیب مناسب ترین گزینه را پیش روی مشتری گذاشته تا خریدی معقولانه ایجاد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری قطره ای

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.