بهترین نوار آبیاری قطره ای

بهترین نوار آبیاری قطره ای ؛ امروزه خرید نوارآبیاری بیشتر از قبل مطرح است و این به دلیل کاهش زود هنگام منابع آبی، مخصوصا در شهرستان ها با آّب و هوای نامناسب، میباشد. از این سو بسیاری از تولیدکنندگان به سمت خرید خطوط تولید انواع نوارآّبیاری رفته اند و مشتری های خودشان را پیدا کرده اند. در این مقاله سعی بر آگاهی رسانی به کشاورزان و خریدارانی است که دچار تردید برای خرید از بین برندهای معروف نوار آبیاری شده اند.

بهترین نوار آبیاری قطره ای

بهترین نوار آبیاری قطره ای

مشخصات بهترین نوار آبیاری قطره ای

قبل از خرید هر چیز باید خصوصیات آن مورد بررسی قرارگیرد و تولید کننده ای که بتواند این ویژگی ها را تامین کند، بهترین آن محصول را هم ارائه خواهد داد. خصوصیاتی که هر نوارآبیاری کارآمدی باید داشته باشد در زیر بررسی شده است.

بهترین نوار آبیاری قطره ای

نوار ابیاری بغل دوخت طارم پلاست

قطر بهترین نوار آبیاری قطره ای

برای انتخاب بهترین نوارآبیاری بایذ ابتدا قطر آن را در نظر گرفت.چهار اندازه قطر در بازار موجود است. کمترین و رایج ترین آن اندازه 16 میلیمتر یا “⅝ است. بقیه سایز ها شامل “⅞،  “⅛1 و” ⅜1 که به ترتیب حدود 22 میلیمتر، 28.5 میلیمتر و 35 میلیمتر است. اگر به دنبال خرید برای باغچه یا مزرعه کشاورزی کوچک خود هستید که طول ردیف ها 183 متر یا کمتر است، ما سایز 16 میلیمتر را پیشنهاد میکنیم. سایز های بزرگ تر برای مزارع کشت های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند

ضخامت بهترین نوار آبیاری قطره ای

ضخامت نوارآبیاری قطره ای با واحد میلیمتر بیان میشود و از 2 تا 15 میلیمتر در بازار موجود است . برای کسانی که تجربه اولشان است باید از 15 میلیمتر استفاده کنند چرا که خاصیت پخش کنندگی آب بهتری دارد و کمتر آسیب میبیند.

برای استفاده در باغ یا باغچه خانگی، همیشه نوار 15 میلیمتر را توصیه می کنیم.، چرا که چندین فصل دوام می آورد در حالی که نوار دیواره نازک تر فقط یک یا دو فصل زراعی را ارائه می دهد. نوار 15 میلیمتر گران تر است ، با این حال، استفاده از آن در دراز مدت هزینه کمتری خواهد داشت. برای مثال 2 میلیمتر برای یک الی دو فصل زراعی استفاده میشود اما 8 میلیمتر تا 3 سال هم میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

بهترین نوار آبیاری قطره ای

نوار آبیاری پلاکدار طارم پلاست

 

فواصل درزها

نوارتیپ دارای منافذ از پیش نصب شده است که این منفذ ها راهی برای خروج آب هستند و دیگر نیازی به خرید دریپر و پانچ کردن آن روی نوار نیست. این منافذ که به اصطلاح به آن emitter میگویند در طول نوار به صورت فواصل ثابت قرار دارند. به عبارتی قطره چکان ها در یک فاصله تنظیم شده برای کل رول نوار قرار دارند. رایجترین فاصله 20 و 30 سانتیمتر است ؛ به صورتی که هر 30 سانتیمتر بر روی نوار، آبدهی انجام میشود. فاصله قطره چکان ها معمولا باتوجه به نوع گیاه در حال کشت و نوع خاک آن منطقه انتخاب میشود.

 

 

  سرعت آبدهی یا دبی آب بهترین نوار آبیاری قطره ای

هنگام انتخاب نرخ جریان برای نوار قطره‌ای، 3 نکته را باید در نظر داشته باشید.

  • طول نوار تیپ هر ردیف (طول اجرا) : هر چه طول اجرا برای هر ردیف نوار بیشتر باشد، سرعت جریان در هر قطره چکان باید کمتر باشد چرا که طول های بلندتر، قطره چکان های بیشتری دارند و هر چه قطره چکان ها بیشتر باشد آب بیشتری در هر خط مصرف می شود. بنابراین، به منظور تجاوز نکردن از ظرفیت یک سیستم، دبی کمتر برای طول های بیشتر استفاده میشود. به طور معمول برای بیشتر از 150 متر از دبی های پایین استفاده میشود.
  • نوع خاک : جدا از نوع سیستم آبیاری که دارید، موضوعی که همه باید آ؛ن را در نظر بگیرند، نوع خاک است. درکل خاک ها به سه بخش تقسیم میشود:

    خاک گلدانی (خاک با کیفیت ، شامل ترکیب مناسبی از رس و شن و کود)

    خاک رسی

    خاک شنی

 

 

 

 

  • فیلتراسیون: هرچه امیتر ها برای دبی های پایین تری ساخته شده باشند یعنی منافذ کوچکتری دارند . به عبارتی احتمال گرفتگی آنها بیشتر است. بنابراین برای دبی های پایین تر باید فیلتراسیون بهتری قرار داد(حداقل 200 مش). البته اگر آبی که از آن استفاده میکنید، دارای املاح است و سخت محسوب میشود، بهترین نوارآبیاری قطره ای برای این شرایط، نواری با دبی بالاست.
بهترین نوار آبیاری قطره ای

بهترین نوار آبیاری قطره ای

 

 

با توجه به مطالب بررسی شده در بالا، ویژگی بهترین نوارآبیاری قطره ای با توجه به شرایط کشت شما مشخص میشود. حال برای راحتی انتخاب شما، میتوانید به کاتالوگ نوارآبیاری بغل دوخت مراجعه کنید و اطمینان حاصل فرمایید که طارم پلاست یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی نوارآبیاری محسوب میشود.

برای مشاهده کاتالوگ محصولات به لینک زیر بروید.

برای مشاوره رایگان و خرید با شماره 02156236215 تماس حاصل فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری قطره ای

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.