آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ ، سلام دوستان عزیز امروز میخواهیم در مورد آبیاری گوجه فرنگی با نوار آبیاری مطالبی با شما به کمک شرکت طارم پلاست بگذاریم خوشحال میشویم با ما تا اخر این مقاله همراه باشید .

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

در کاشت گوجه فرنگی با کمک نوار تیپ باید بوته در دو طرف نوار کاشته شود . و فاصله بوته ها از هم 20سانتی متر باشد .نوار تیپ برخلاف لوله های پلی داراس سطح مسطح و نرم میباشد . این نوار ها به صورتی ساخته شده اند که هنگامی که آب به داخل آنها می اید . به دلیل درپیرهایی که روی آنها وجود دارند باعث میشوند آب به صورت قطره ای به ریشه گوجه فرنگی ها برسد .نوار تیپ در ضخامتهای مختلف تولید میشوند .

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

استفاده از نوار تیپ در ابیاری گوجه فرنگی  به راحتی امکان پذیر میباشد .علاوه براین محصولات بسیار سبک میباشند و به راحتی میتوانند آنها را حمل و جابه جا کنند .نوار تیپها در مقابل نور خورشید و کود شیمیایی مقاومت بینظیری دارند . هزینه برپایی سیستم آبیاری قطره ای با کمک نوار تیپ بسیار ارزانتر از دیگر لوله های آبیاری قطره ای میباشد . در زراعت گوجه فرنگی و آبیاری آن با نوار تیپ باید از نوارهای تیپی با مشخصات فنی همچون فواصل 20سانتی استفاده گردد . همچنین بوته ها در دو طرف نوار کاشته شود و فاصله نوارها ازهم 150سانتی متر باشد .

به طوری که روش صحیح استفاده از نوارهای تیت میزان تولید گوجه فرنگی را دو برابر افزایش میدهد . بنابراین کشاورزان باید در خردر خرید نوارهای تیپ باید با دقت عمل نمایند چون انتخاب درست سبب سودمند ی بیشتر خودشان در طول یک فصل زراعی خواهد شد .

با تغییر روش آبیاری از سطحی به قطره ای باید برای آرایش محصولاتی که به صورت کشت ردیفی انجام میگیرند .باید تغییراتی رخ دهد تا تولید محصول پر بازده تر گردد .

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

گوجه فرنگی هم مانند دیگر مثل پیاز و کاهو و…جز محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی است .که پرورش آن در هکتارهای بالا برای تامین نیاز کشاورزی در تولید گوجه فرنگی برای کشور فراهم آورند .استفاده از آبیاری مناسب گوجه فرنگی و ابیار اصولی این محصول صرفه جویی در مصرف آب موجب افزایش کیفیت محصول گوجه فرنگی و افزایش میزان تولید میگردد. مطالعات زیادی در زمینه آبیاری کاشت گوجه فرنگی انجام گرفته است که نتیج آن نشان دهنده یتاثیر نزدیک به 80درصدی استفاده از برنامه ریزی آبیاری هدفند بر افزایش مزان تولید محصول میباشد .

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

به دلیل کمبود منابع آبی ونیاز به افزایش تولید در بخش کشاورزی ،نیازمند استفاده از روشهای نوین آبیاری هستند .تا بتوان صرفه جویی در مصرف آب بتوان محصولات با کیفیت و با بهره وری بالا تولید کرد . روش آبیاری با نوار تیپ یکی از بهترین وکار امد ترین روش های آبیاری تحت فشار برای ابیاری گوجه فرنگی است که دارای مزیتهای مختلفی است که ما در اینجا به آنها اشاره میکنیم :

-کاهش زمان آبیاری

-کاهش رشد علفهای هرز

-کاهش نیروی انسانی و هزینه برای آبیاری

-کاهش نیروی انسانی وهزینه برای ابیاری

-کاهش بیماریهای قارچی ناشی از خیس شدن شاخ وبرگ گیاهان

-امکان بکار گیری کود و سم همراه آبیاری

-امکان تنظیم مقدار آب دهی و زمان آبیاری در این روش آبها از طریق نوار تیپها به پای ریشه ها ریخته میشود .این روش صرفه جویی در مصرف آب را حداقل تا 40در صد کاهش میزان تولید در هکتار را چندین برابر افزایش و کیفیت محصول را افزایش میدهد. در حالت کلی نیاز گوجه فرنگی به آب بستگی به تبخیر و تعرق گیاه دارد . دمای هوا ،رطوبت ،سرعت باد، مراحل رشد گیاه و… از عواملی هستند که بر تبخیر و تعرق تاثیر مستقیم دارد .

نوع خاک و میزان آبیاری در رشد و گسترش ریشه گوجه فرنگی بسیار تاثیر گذار است . معمولا در خاکهای عمیق متوسط و سنگین ،ریشه گوجه فرنگی حتی میتواند تا عمق 150سانتی متر رشد کد .اما در خاکهای سنگین و شنی تنها تا عمق 60 تا 80سانتی متر خاک رشد میکند .خاکهای کم عمق با لایه های غیر قابل نفوذ سیستم ریشه را بیشتر محدود میکند .معمولا خاک شنی قدرت حفظ رطوبت کمتری دارند .چیزی بین 20-30میلیمتر در هر 30 سا نتیمتر خاک ، در حالی که خاکهای رسی و سنگین قدرت حفظ رطوبت بیشتری بین 40-50 میلیمتر در هر 30سانتیمتر خاک را دارند .

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

آبیاری گوجه فرنگی با نوار تیپ

دمای آبی که استفاده میشود نه باید گرم ونه سرد باشد به اصلاح دما آب باید با دمای هوا یکی باشد . از انجایی که آبیاری در مزارع از طریق از طریق چاه با ابهای روان به وسیله پمپ انجام میگرد معمولا آب خنک است . به همین دلیل است که گفته میشود برای ابیاری گوجه فرنگی در صبح زود انجام گیرد تا خنکی هوا و آب خنک صدمه ای با گیاه نرساند .

استفاده از روشهای نوین آّبیاری در پرورش گوجه فرنگی میتواند ضمن صرفه جویی در مصرف منابع ابی به تولید محصول با کیفیت و افزایش میزان تولید کمک شایانی کند. شرکت طارم پلاست در حوزه طراحی و ساخت سیستم هایی آبیاری نوین با نوار  تیپ با بهره گیری از بهترین مواد اولیه و نیروی متخصص و ماشین آلات پیشرفته اماده ارائه خدمات برای همه عزیزان میباشند برای اطلاع بیشتر به سات شرکت طارم پلاست مراجعه فرمایید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری قطره ای

تولید کننده نوار  آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.