مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری ، سلام دوستان عزیزم امروز میخواهیم در مورد مشخصات فنی نوار آبیاری اطلاعاتی به اشتراک بگذاریم . خوشحال میشویم تا اخر این مقاله با ما همراه باشید و امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع بشود .

 

نوار تیپ چیست

یکی از روشهای مرسوم آبیاری قطره ای که برای کشت های ردیفی مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از نوار تیپ است که به آبیاری نواری نیز معروف است در این سیستم آبیاری برای اینکه بتوان آب را به پای گیاهان رساند از نوار تیپ استفاده میکنند .این وسیله در واقع یک لوله پلیمری یکسره است که در فواصل مشخص دارای محلی برای خروج قطره  آب میباشد .نوار تیپ به دو صورت کلی درز داریا پلاک دار تولید و عرضه میشود .نوار تیپ پلاکدار دارای قطره چکان است ،اما نوار تیپ درزدار ، قطره چکان ندارد و به جای آن مسیری زیگزاگ شکل مانند زیپ در کنار آن وجود دارد که باعث شکستن فشار آب شده تا قطرات  از درزها خارج و به پای گیاهان برسد .

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

نوار تیپ آبیاری چیست

ضخامت دیوارهای نوار تیپ   بسیار نازک است و فاصله بین قطره چکان های در نوار آبیاری مختلف است . از تیپهای ضخیم تر معمولا برای آبیاری زیر سطحی گیاهان مختلف است . از نوار تیپ های ضخیم تر معمولا برای آبیاری زیر سطحی گیاهان مختلف استفاده میشود . نوار تیپ آبیاری انواع مختلفی دارند بنابراین قیمت آنها بر اساس مشخصات فنی یعنی ضخامت و اندازه و کیفیت تولید ارائه میشود .سیستم نوار تیپ آبیاری متشکل از ایستگاه پمپاژ ،لوله های اصلی و فرعی ، شیر فلکه ها ،اتصالات  و نوارهای تیپ  آبیاری است . برای ابدهی مناسب و یک نواخت لوله های تیپ ، فشار کاری معمول برای کار کرد این سیستم که توسط ایستگاه پمپاژ تامین میگردد .قطر لوله های اصلی و فرعی نیز وابسته به مساحت قطعه تحت آبیاری و دبی عبوری از آنها است که در زمان طراحی سیستم توسط طراحی مربوطه تعیین میشود . این لوله ها عمدتا از پلی اتیلن و یا فلت با قطره های مورد نیاز میباشد .

 

نوار تیپ قطره ای چیست

یکی از تجهیزات مهم سیستم آبیاری قطره ای نوار آبیاری تیپ قطره ای میباشد در این نوار آبیاری در واقع یک لوله پلیمری یکسره است که در فواصل مشخص دارای محلی برای خروج ابهای قطره ای میباشد جنس این نوارهای از پلی اتیلن نرم  میباشد که در انواع جاها به صورت حلقه شده یا لوله شده بفروش میرسد  نوع آبیاری در مناطقی که بیشتر تلفات آب اتفاق می افتد استفاده میشود این نوع روش آبیاری به شرایط آب و هوای منطقه منطقه میتوان در مزارع مختلف کاربرد داشت .

 

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

نوار تیپ پلاکدار چیست

نوار تیپ پلاکدار با ضخامت های مختلف دیواره ، انواع مختلف قطره چکان از نظر میزان آبدهی و فواصل مختلف طراحی و تولید میگردد. ازجمله محاسن این نوع نوارهای آبیاری نسبت به سایر نوارهای آبیاری داشتن ضریب تغییرات پایین ،امکان افزایش طول نوار آبیاری در ردیفهای کشت یکنواختی آبدهی در طول مسیر میباشد . نوار تیپ پلاکدار دارای قطره چکان است و در فواصل مشخص 10-20-30 سانتی متر دارای پلاک قطره چکان می باشند . این نوار از جنس مواد پلی اتیلنی بسیار مرغوبی ساخته شده است و مقدار آبدهی پلاکها 1.2  ،1.6 ،و2 لیتر بر ساعت بوده است . مزایای نوار تیپ پلاکدار کاهش مصرف آب ،افزایش کیفیت محصول ،عدم نیاز به تسطیح مزرعه و…میباشد .

 

میزان آبدهی نوار تیپ

آبیاری نواری یا نوار تیپ یکی از روشهای آبیاری تحت فشار و نوعی از آبیاری قطره ای است که آب را بوسیله لوله آبیاری پلاستیکی با فشار کم در نزدیکی منطقه ریشه گیاهان به خاک و گیاهان میرساند . تیپ یا نوار تیپ آبیاری قطره ای به طور معمول از جنس پلی اتیلن بوده و به صورت مسطح تولید میشود و پس از جریان یافتن آب در  درون نوار تیپ آبیاری قطره ای به شکل لوله شده و آب را توسط درپیر های نصب شده بر روی خود به سطح یا ریشه گیاهان میرساند و پس اتمام فرآیند آبیاری ، دوباره به حالت مسطح بازگشته تا درصورت نیاز کاربر به راحتی قادر به جمع آوری نوار تیپ شود .فشار کارکرد برای آبدهی مناسب و یکنواخت 0.5تا 2اتمسفر میباشد .قطره چکان های نوار تیپ کشاورزی یا نوار آبیاری بارانی دارای دبی های متفاوت است از جمله :0.8،1.3،1.5،1.6،2،2.5،3.8 لیتر ساعت میزان دبی خروجی نوار تیپ های رایج میباشد .

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

خرید اینترنتی نوار تیپ

سریع ترین راه تهیه نوار تیپ آبیاری در کشور خرید اینترنتی نوار تیپ ابیاری  این محصول است .چون امروزه با پیشرفت هایی که در فروش شده است بیشتر تولید کنندگان محصولات خود را از طریق سایت ها به صورت خرید اینترنتی  سفارشات خود را میگیرند. و محصول خود را میفروشند .خرید اینترنتی نوار تیپ آبیاری را میتوان از سایت شرکت طارم پلاست خریداری کنید .که این سایت انواع نوار تیپی با برند های مختلف را میتوانید مشاهده کنید و با مقایسه انواع برندها و قیمت ها و مشخصات بتوانید یک نوار تیپ عالی را خریداری کنید . برای ارتباط با کارشناسان به سایت شرکت طارم پلاست مراجعه کنید .

 

قیمت نوار تیپ 1000متری

نوار تیپ نوع  نواری هست که در کار کشاورزی برای آبیاری از ان استفاده میکنند .جنس این نوارها اصولا از جنس پلیمر و پلاستیک است . این تیپ ها به علت جنسی که دارند توانسته اند جایگاه خوبی در بخش کشاورزی پیدا کنند و بجای انواع مختلفی از جنس های به کار میروند قیمت نوار 1000متری با توجه به برند و کیفیت متفاوت است . این نوع نوارها دارای مقاومت خوبی در برابر سایش و خوردگی در اثر مواد شیمیایی را دارند . این گونه نوارها میتوانند در مصرف آب صرفه جویی کندو فشار آب در این نوارها به وسیله دریچه هایی مقابل کنترل است .

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

انواع نوار تیپ قطره ای

نوار  تیپ قطره ای از جنس های گوناگون میباشد. اما متریال اصلی به کار رفته در آنها پلی اتیلن است نوار های پلی اتیلن به دو نوع نازک و ضخیم دسته بندی میشود. آن دسته از نوار های ضخامت بیشتر دارند، را میتوان در زیر زمین کشاورزی تعبیه کرد که چون دارای  مقاومت و استحکام کافی برخوردار هستن اما نوار های نازک آبیاری تیپ قطره ای را به دلیل پایین بودن مقاومت انها بیشتر در سطح زمین ها قابل استفاده میباشد .ضخامت کم این نوع نوارهای آبیاری تیپ قطره ای به معنی عدم عملکرد صحیح نوار نیست.

 

کاتالوگ نوار تیپ آبیاری

نوار تیپ آبیاری با دیوارهای نازک است که برای آبیاری قطره ای مورد استفاده قرار میگیرد . و بسیار نرم و مسطح  و قابلیت انعطاف پذیری دارد .فاصله بین قطره چکان های در نوار آبیاری مختلف است اما از تیپ های ضخیم تر در زیر سطحی گیاهان استفاده میکنند .نوار تیپ ها انواع مختلفی دارند بنابراین آنها بر  اساس کیفیت و مشخصات فنی ارائه میشود .کاتالوگ نوار تیپ آبیاری در سایت طارم پلاست قابل مشاهده است . بهتر است به سایت شرکت مراجعه فرمایید .

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

قیمت شیر نوار تیپ

شیر نوار تیپ از جنس پلی پروپیلن است . این محصول برای گرفتن خروجی نوار تیپ آبیاری از لوله پلی اتیلن است که پس از ایجاد حفره و استفاده از واشر 16 میلیمتری بوده و یک سمت شیر انشعاب رااز طریق واشر داخل لوله پلی اتیلن قرار میدهیم و سمت دیگر آن را به تپی آبیاری متصل می کنیم .از شیر نوار تیپ برای قطع و وصل نمودن جریان آب برروی نوار تیپ را دارد .قیمت این شیر نوار تیپ در شرکت طارم پلاست به پایین ترین نرخ برخوردار است و میتوانید این محصول را در سایزهای مختلف تهیه کنید .

 

قیمت نوار تیپ قطره ای

نوارهای آبیاری قطره ای با ضمانت های مختلف دیواره ،انواع مختلف قطره چکان از نظر میزان آبدهی و فواصل مختلف طراحی و تولید میگردند. از جمله محاسبه این نوع نوارهای آبیاری نسبت به سایر نوارهای آبیاری داشتن ضریب تغییراتی پایین ، امکان افزایش طول نوار آبیاری در ردیفهای کشت و یکنواختی آبدهی در طول مسیر میباشد قیمت بصورت کلاف ارائه میشود . بهتر است برای اطلاع بیشتر از انواع قیمتها به سایت شرکت طارم پلاست مراجعه کنید .

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

مشخصات فنی نوار تیپ آبیاری

 

 قیمت نوار تیپ درزدار

در نوار آبیاری درزدار قطره چکان وجود ندارد و به جای آن در طول نوار ، نواری زیگزاگ یازیپ  مانند وجود دارد که علاوه بر کنترل فشار آب ،آن را از درزهای موجود در مسیر زیپ مانند به خارج هدایت میکند .به همین علت مسیر زیپ مانند تعبیه شده بر روی نوار درز دار که به آن نوار تیپ زیپی هم گفته میشود . این نوار تیپ درزدار برای کلیه محصولات زراعی ،گلخانه ای و باغی مورد استفاده قرار میگیرد . اما توصیه میشود که از انها برای آبهای شور و سخت استفاده نکنید . قیمت نوار تیپ درزدار متفاوت است اما بهتر است برای اطلاع دقیق به سایت شرکت طارم پلاست مراجعه فرمایید .

 

قیمت نوار تیپ آبیاری

نوار تیپ آبیاری از جنس های گوناگون میباشد اما متریال اصلی به کار رفته در آنها پلی اتیلن است .نوار های پلی اتیلن به دو نوع نازک و ضخیم دسته بندی میشود آن دسته از نوار های ضخامت بیشتر دارند. را میتوان در زیر زمین کشاورزی تعبیه کرد ،که چون دارای  مقاومت و استحکام کافی برخوردار هستن ،اما نوار های نازک آبیاری تیپ قطره ای را به دلیل پایین بودن مقاومت انها بیشتر در سطح زمین ها قابل استفاده میباشد ضخامت کم این نوع نوارهای آبیاری تیپ قطره ای به معنی عدم عملکرد صحیح نوار نیست.قیمت این نوع نوار تیپ آبیاری بسیار متفاوت است که شما با مراجعه به سایت شرکت طارم پلاست میتوانید قیمت ها را از کارشناسان دریافت کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

لوله پلی اتیلن isiri7607

نوار آبیاری پلاکدار isiri6775

نوار آبیاری بغل دوخت isiri6775

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.