بهترین نوار آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی ؛ رایج ترین نوع آبیاری قطره ای است برای اینکه از تلفات و هدر رفتن آب جلوگیری شود .

در آبیاری کشاورزی با نوار تیپ از روش های آبیاری تحت فشار است که آب  به وسیله لوله آبیاری پلاستیکی با فشار کم در جایی که نزدیکی ریشه گیاهان قرار دادیم به خاک و گیاه میرسد .

نوار آبیاری این روزها یکی از گزینه های پرطرفدار و مناسب برای آبیاری کشاورزی است از آنجایی که به علت کم آبی خیلی باغات کشاورزان خشک میشود و سبب کمبود محصولات هم میشود ، از این رو زمانیکه با نوار آبیاری کشاورزی آشنا شویم میبینیم که میتوان مشکل کم آبی کشاورزی را برطرف کرد .

بهترین نوار آبیاری کشاورزی گزینه خوبی هست که با نصب آن میتوان هم در مصرف آب صرفه جویی کرد و باعث نظم هم در باغ میشود و درختان به صورت ردیفی کاشته میشود و آب به ریشه درختان و محصولات مورد توجه ما میرسد .

در این نوع آبیاری آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین میرسد و لازم نیست کل مساحت زمین آبیاری شود . به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در طارم پلاست تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید .

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

بهترین نوار آبیاری کشاورزی

 

تعریف نوار آبیاری

نوار آبیاری یک مدل لوله است که مختص آبیاری قطره ای طراحی و تولید شده است ، برای روش های مختلف آبیاری و گیاهان مختلف با تنوع متفاوتی تولید شده است که تفاوت آنها در ضخامت و فاصله بین قطره چکان لوله ها است اما پرمصرف ترین نوار بیاری با ضخامت 175 تا 200 میکرون است .

نوار های تیپ از جنس پلی اتیلن هست اما جنس آن نرم برعکس لوله پلی اتیلن که جنس سخت دارد که به صورت کلاف به فروش میرسد که متراژ ها مختلف دارد که فرد با توجه به مساحت زمین و مقداری که میخواهد استفاده کند خریداری میکند .

 این نوار ها به دو صورت است که شامل : 1- نوار تیپ بغل دوخت  2- نوار تیپ پلاک دار

این نوار ها به دو شکل هستند که با هم تفاوت هایی دارند که بیشتر تفاوت آنها در کاربرد شان هست ، مهم ترین تفاوت نوار تیپ پلاک دار با نوار تیپ بغل دوخت استفاده از قطره چکان آنها در آبیاری است در نوار پلاک دار  روزنه ها با فاصله مشخصی از هم قرار روی سطح نوار قرار دارند و پلاک هایی روی آن قرار میگیرد ، در این نوار کار آبیاری با فشار کم انجام میشوند و معمولا فاصله بین این پلاک ها از 10سانتی متر تا 30 سانتی متر است و در نوار آبیاری بغل دوخت دیگر روزنه ای روی لوله نیست به جای آن مسیری زیگزاگ دارد که فشار آب را شکسته و به این طریق قطرات آب بیرون ریخته میشود که با توجه به نیاز مشتری و نوع استفاده ای که از این نوار دارد خریداری میشود که پر مصرف ترین نوار هایی با فاصله روزنه های 20 سانتی متر است .

نکات آبیاری با نوار تیپ

بر ای راه اندازی و استفاده از از آبیاری قطره ای با کمک نوار تیپ لازم است نکاتی را رعایت کنیم که عبارتند از :

  • کلاف های نوار تیپ باید در انبار های مسقف نگهداری شود و از قرار گرفتن کلاف ها در تابش مستقیم خورشید و بارش برف و باران خودداری شود و مواد اشتعال زا نزدیک آنها نباشد کلاف ها را به صورت مرتب بر روی سکو هایی با ارتفاع مناسب چیده و در صورت لزوم جابه جا شود .
  • برای بردن کلاف ها به زمین کشاورزی از پرت کردن نوار و غلتاندن آنها روی زمین خودداری شود زیرا در صورت ضربه با جسم تیز ممکن دچار خرابی شود .
  • قبل از اینکه نوار ها در زمین کشاورزی نصب کنیم بهتر است زمین شخم زده شود و خاک آن نرم باشد .
  • نصب نوار ها به دو روش انجام میشود به صورت دستی و مکانیزه ، در دو روش نباید نوار روی زمین کشبده شود زیرا این کار باعث خرابی و کاهش عمر نوار میشود و میتوان نوار را به کمک چرخ یا بلبرینگ به راحتی چرخاند و با دست یا مکانیزم نصب کرد .
  • اگر برای نصب از مکانیزم استفاده کنیم باید از سیستم های استاندار پهن کرده نوار استفاده کرد به طوری انجام که در طول مسیری که نوار قرار میگیرد دچار کشیدگی و پارگی نشود .
  • قبل از نصب نوار به لوله باید در قسمت هایی که با وزش باد نوار را جابه جا میکند نوار با میخ های پلاستیکی که مختص همین نوار است به زمین نصب شود که دچار جا به جایی نشود .
  • در زمان استفاده از این سیستم باید بدانیم خاک که شخم زدیم و آبیاری شده به اندازه کافی مرطوب شده باشد
  • برای اینکه نصب این سیستم برایمان مفید باشد باید طراحی درست و نصب صحیح انجام شود و همچنین به خوبی از سیستم نوار آبیاری نگهداری کنیم .
  • باید بدانیم که از نوار های آبیاری برای کاشت ردیفی و آبیاری سطحی یا ریشه گیاه در عمق کم کاربرد دارد .
  • مزایا بهترین نوار آبیاری کشاورزی ؛
  • نصب و راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای با کمک نوار آبیاری خیلی راحت و سریع انجام میشود .
  • در زمین های صاف بیشتر استفاده میشود و در زمین هایی که پستی و بلندی های زیادی دارد کمتر کاربرد داد .
  • نگهداری و جابه جا کرده کلاف نوار آسان است .
  • نصب و اتصال آن ساده و با قیمت مقرون به صرفه میتوان انجام داد .
  • این نوارها با داشتن جنس پلیمری که تولید شده اند در زمان استفاده و آبیاری از چسبیدن رسوبات ، جلبک ها و… به آن جلوگیری میشود .
  • یکی از مهم ترین مزایای آن در امروزه که مشکل کم آبی داریم صرفه جویی در مصرف آب است .
  • و به خاطر آبیاری منظم و هدایت آب روی ریشه محصول افزایش محصولات کشاورزی .
  • و جلوگیری از علف های هرز در بقیه مساحت زمین .
نکات آبیاری با نوار تیپ

نکات آبیاری با نوار تیپ

 

کاربرد نوار آبیاری

نوار آبیاری که برای آبیاری قطره ای استفاده میشود برای کشت ها متراکم و ردیفی همانند : سبزیجات ، صیفی جات ، گیاهان ردیفی ، هندوانه ، گوجه فرنگی ، پیاز ، سیب زمینی ، ذرت ، توت فرنگی ، آفتابگردان ، خربزه ، ذره  ، و در گلخانه ها و… کاربرد دارد .

وسیله پخش آب در نزدیکی ریشه گیاه نصب میشود تا آب از طریق نفوذ عمقی در خاک به محدوده ریشه گیاه برسد ، در سیستم نوار آبیاری آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده میشود تا مساحت و عمق کوچکی از خاک خیس شود .

  در کاربرد نوار ها کیفیت نوار آبیاری هم مهم است که کیفیت نوارها را از طریق : وزن کلاف – قطر داخلی – جدول مشخصات فنی – تاییدیه ها و علامت استاندارد بودنش .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

انواع سیستم آبیاری قطره ای

خرید نوار آبیاری بغل دوخت

نصب نوار آبیاری

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.