بازار جهانی سیستم آبیاری کشاورزی تا سال 2027

پیش بینی رشد حیرت انگیز بازار سیستم آبیاری کشاورزی تا 9.18 میلیارد دلار

طبق گزارش منتشر شده توسط Fior Markets، انتظار می رود بازار جهانی سیستم آبیاری کشاورزی از 4.73 میلیارد دلار در سال 2019 به 9.18 میلیارد دلار تا سال 2027 رشد کند.( با نرخ رشد سالانه 8.64٪ در طول دوره پیش بینی 2020-2027. )

کشاورزی یکی از بخش های عمده اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و نوظهور است. بخش کشاورزی به عنوان یکی از ارگان های اصلی که به توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور کمک می کند، محسوب می شود. در سطح جهان، صنعت کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب است. به گونه ای که این صنعت نزدیک به 60 درصد از منابع آب موجود را استفاده می کند. از طرفی برای رشد گیاه و داشتن کشتی کارآمد ، نیاز به مقدار بهینه و کافی آب است. چراکه میزان آب بیش از حد می تواند باعث فرسایش خاک شود که منجر به حداقل بازده می شود. میزان آب مورد نیاز به نوع سیستم آبیاری ، نوع کشت محصول و منطقه کشت و نوع خاک آن و … بستگی دارد. سیستم آبیاری با استفاده از نوار آبیاری در این زمینه بسیار موثر می باشد .

آبیاری کشاورزی

سیستم های آبیاری کشاورزی عمدتاً چهار نوع هستند:

سیستم های آبیاری سطحی(surface irrigation systems)

سیستم های آبیاری بارانی(sprinkler irrigation systems)

سیستم های آبیاری میکرو(micro irrigation systems)

سیستم های آبیاری زیرسطحی(subsurface irrigation systems)

محصولات زراعی در مراحل مختلف چرخه رشد خود به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارند. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی و خاک محلی بر دسترسی محصولات به آب تأثیر می‌گذارد. نظارت موثر بر بافت و محتوای خاک نیز نقش مهمی در آبیاری مناسب و موثر دارد. شما با کنترل بافت خاک میتوانید میزان آب مورد نیاز محصول خود را بفهمید و در نتیجه روش آبیاری مناسب آن را انتخاب کنید.

از عواملی که بازار سیستم آبیاری کشاورزی را هدایت میکند میتوان رشد سریع تقاضا برای مواد غذایی و افزایش کمبود آب در سرتاسر جهان را نام برد. افزایش جمعیت و در اثر آن افزایش شهر نشینی همراه با صنعتی شدن سبب به هم زدن ثبات فعالیت های اقتصادی شده است که به دنباله آن مصرف گرایی و از بین رفتن منابع طبیعی به وجود می آید. در سناریوی کنونی، کمبود آب یکی از مسائل کلیدی است که جهان با آن مواجه است. به عنوان مثال، خشک شدن دریای آرال یک تخریب عظیم زیست محیطی بود و این به دلیل ساخت پروژه های آبیاری اتفاق افتاد. البته لازم به ذکر است هزینه های بالای سرمایه گذاری مانع اصلی برای این بازار است.

بازار جهانی بر اساس نوع سیستم آبیاری، نوع محصول، کاربری  و منطقه تقسیم شده است و در هر مورد با بررسی بازار سعی بر ارائه پیش بینی ای در بازه گفته شده ، است.

  • نوع سیستم آبیاری

در سال 2019 ،  آبیاری بارانی با سهم 67.20% بیشتر سهم بازار جهانی را از آن خود کرده بود و انتظار میرود در دوره زمانی گفته شده بیشتر نرخ رشد (CAGR) را با 8.74% ثبت کند.

آبیاری بارانی دارای بیشترین سهم از بازار جهانی سیستم آبیاری کشاورزی

آبیاری سطحی

  • نوع محصول

بخش نوع محصول شامل محصولات زمینی( field crops)، محصولات باغی(orchard crops ) و محصولاتی (plantation crops) مانند چای ، شکر و کتان ،… را پوشش می دهد. محصولات باغی در حال حاضر نقش اصلی را در شکل دادن به بازار جهانی کشاورزی ایفا می کند و در سال 2019 به ارزش 1.68 میلیارد دلار و سهم بازار 35.49% را داشت.

محصولات باغی

  • کاربری

بخش کاربری زمین به کشاورزی در مقدار کوچک، کشاورزی بزرگ و شرکتی، دولتی و غیره تقسیم می شود. بخش کشاورزی بزرگ و شرکتی نقش اصلی را در شکل دادن به رشد تجارت ایفا می کند و در سال 2019  با حدود 1.55 میلیارد دلار ارزش ،  32.71٪ سهم بازار  را داشت.

  • منطقه

بازار آبیاری کشاورزی از نظر جغرافیایی به آمریکای شمالی، اروپا، چین، ژاپن، بقیه کشور های آسیا APAC (Asia-pacific)، آمریکای لاتین و  بقیه جهان( ROW ) تقسیم شده است. APAC بیشترین سهم بازار را با 49.12 درصد و به ارزش 2.33 میلیارد دلار در سال 2018 در اختیار داشت.

کشور های APAC

– البته لازم به ذکر است که در این بازار سرمایه گذاران و فروشندگانی هستند که نقش بازی کننده اصلی را ایفا میکنند. از جمله این شرکت ها که دارای بیشترین سهم از بازار جهانی سیستم آبیاری کشاورزی به میزان 30.28% میباشد ، شرکت نتافیم (Netafim Ltd) است.

در این مقاله بازار جهانی سیستم آبیاری کشاورزی بر اساس ارزش (میلیون دلار) تحلیل شد. تمامی بخش‌ها بر مبنای جهانی، منطقه‌ای و کشوری تحلیل شده‌اند. این مطالعه شامل تجزیه و تحلیل بیش از 30 کشور برای هر بخش است. این گزارش تجزیه و تحلیل عمیقی از عوامل محرک، فرصت ها، محدودیت ها و چالش ها برای به دست آوردن بینش کلیدی از بازار ارائه می دهد . در کشور خودمان ، ایران نیز این بازار در حال شکل گیری است چرا که زودتر از انتظار با مشکل کم آبی رو به رو شده ایم . گفتنی است که شرکت طارم پلاست با یک دهه تجربه توانسته است جایگاه خود را در این صنعت به دست بیارود و محصولات آبیاری کشاورزی قطره ای اعم از نوارآّبیاری بغل دوخت ، پلاک دار ، لوله سایز 16 تا 32 و لی فلت و… با بهترین کیفیت ارائه دهد.

برای اطلاع از قیمت محصولات آبیاری کشاورزی و مشاوره با شماره  ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴ تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب کم نیست، با نوار آبیاری طارم پلاست…

طارم پلاست مجموعه ای در زمینه ی تولید مصنوعات پلاستیکی،و به صورت تخصصی در زمینه لوله های کشاورزی و انتقال آب میباشد که فعالیت خود رادر سال 92 زیر نظر گروه مهندسی و ماشین سازی کشاورز آغاز کرده است.

راه های ارتباطی :

آدرس : اتوبان تهران قم، ۵ کیلومتر بعد از فردگاه امام ، ورودی حسن آباد ، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بوستان، خیابان گلبن ۱۷، پلاک ۱۵، پلاستیک سازی طارم پلاست
تلفن : ۰۲۱۵۶۲۳۶۲۱۴
فکس : ۰۲۱۵۶۲۳۶۸۲۸

آخرین نوشته ها :

آبیاری گندم با نوار تیپ

آبیاری با نوار تیپ

لوله تاشو (لایفلت) inso17740

طارم پلاست :

طارم پلاست تنها مجموعه ی تولید نوار آبیاری در ایران میباشد که تمامی سایز های نوار آبیاری را از 10 تا 60 سانتی متر و همچنین با بازه ی گسترده ای از آبدهی ها تولید میکند. این مجموعه دارای تاییدیه آب و خاک بوده و همواره در جهت حفظ کیفیت تلاش به عمل می آورد.